Dziś, każdy świadomy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że obecność firmy w Internecie jest nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Jeżeli ta ma się sukcesywnie rozwijać i przynosić zyski, konieczne jest podjęcie działań z zakresu pozycjonowania, które to niesie za sobą szereg korzyści. Nie wszyscy jednak wiedzą dobrze, jak działania z zakresu SEO wyglądają oraz czego dokładnie dotyczą. Warto pamiętać, że jest to proces wielopłaszczyznowy, którym zajmują się różni specjaliści.

Wykaz działań agencji SEO, której zadaniem jest pozycjonowanie stron jest wyjątkowo długi i rozbudowany. Są to prace, które często rozkładają się nawet na miesiące, a tylko systematyczność będzie tutaj kluczem do osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz innych korzyści dla naszego serwisu. W większości przypadków, nie zaleca się przeprowadzania tego typu działań na własną rękę, gdyż zwykle kończy się to na niekorzyść pozycjonowanej strony. Istnieją jednak pewne wskazówki, które pozwolą robić nam to efektywniej. Jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu stron, koniecznie zapoznajmy się z poniższymi poradami.

Treści przyjazne dla wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla użytkowników

Agencje marketingu internetowe nie bez powodu zatrudniają specjalistów w content marketingu oraz copywriterów SEO. Są to bowiem pracownicy, którzy nie tylko posiadają lekkie pióro i potrafią tworzyć ciekawe, atrakcyjne i wartościowe teksty, ale też przede wszystkim dobrze zoptymalizowane pod kątem wymagań wyszukiwarki Google. Jak wiadomo, warto jeśli w różnych częściach wpisów pojawiają się tzw. słowa kluczowe, oddające tematykę działalności, branżę, czy też dotyczące konkretnych produktów lub usług. Umieszczanie ich w treści na siłę nie jest jednak dobrą praktyką, gdyż Google szybko zorientuje się, że to działania mające na celu pozycjonowanie strony firmy. Najlepiej, kiedy kluczowe frazy występują w artykułach w naturalny i niewymuszony sposób. Zaleca się także to, aby pogrubiać zdania, które zawierają pewne słowa kluczowe, gdyż dla wyszukiwarki to sygnał, o czym jest konkretny artykuł, podstrona, czy też cały serwis.

Linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne

Jednym z ważniejszych procesów w wypadku pozycjonowania stron internetowych, jest budowanie zaplecza wartościowych linków. Co to oznacza w praktyce? Otóż Google zdecydowanie lepiej traktuje te strony, do których odsyłają linki z wartościowych. Internetowe schematy działania zakładają wzajemne dzielenie się ciekawymi i przydatnymi artykułami, dlatego jeśli zadbamy o obecność w mediach społecznościowych, a także o wysoką jakość tekstów, istnieje duże prawdopodobieństwo, ze linki do naszych wpisów pojawią się w wielu innych serwisach. To szansa, na to, aby przygotowane przez nas treści rozprzestrzeniały się wiralowo. Linkowanie jest równie istotnym aspektem, jeżeli chodzi o działania w obrębie naszej strony internetowej. Dobrze, jeśli w naszych wpisach i artykułach będą pojawiały się odnośniki, które skierują użytkowników na konkretne podstrony lub działy, gdzie da się odnaleźć więcej informacji. Może być to także przekierowanie do oferty, lub też konkretnych usług bądź produktów. Przy tym, należy szczególnie zadbać o to, aby były to linki zarówno aktywny, jak i aktualne.