Coraz więcej firm decyduje się na blog seo, który ma oddziaływać na pozycje strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Jest to naprawdę dobry sposób na popularność strony. Jednak by tak faktycznie było, trzeba odpowiednio zająć się danym blogiem. Wiele osób nie wie, od czego to zacząć. W związku z tym podpowiadamy.

Wpisując do wyszukiwarki internetowej słowa pozycjonowanie blog, można znaleźć mnóstwo informacji dotyczących zarówno tworzenia, jak i prowadzenia bloga seo. Temat ten jest na czasie. Coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się nad tym, aby założyć taką właśnie stronę. Niektórzy tylko mają wątpliwości, od czego zacząć, jaki pierwszy artykuł opublikować i czy wszystkie teksty muszą być opracowywane w ten sam sposób.

O czym napisać w pierwszym wpisie?

Wielu blogerów swój pierwszy wpis rozpoczyna od przedstawienia siebie. Czy w przypadku bloga firmowego powinno się postąpić tak samo? W zasadzie styl pisania na firmowym blogu zależy od upodobań przedsiębiorcy i tego, jak on chce tym blogiem zarządzać. Jednak zdaniem profesjonalistów, w przypadku bloga firmowego powinno się zachować bardziej oficjalną formę. Czytelnik musi odebrać poszczególne artykuły jako eksperckie, merytoryczne, pisane przez autorów, którzy mają w tym zakresie ogromne doświadczenie i wiedzę specjalistyczną. Na podstawie pozyskanych w ten sposób informacji chcą dokonywać wyboru między poszczególnymi produktami czy usługami, chcą przede wszystkim mieć świadomość tego, co kupują i z czego korzystają. Dlatego nieformalny styl w tym przypadku się nie sprawdzi. Można oczywiście w pierwszym wpisie przedstawić swoją firmę, napisać czym się zajmuje itd., ale o tym przecież mówi się na głównej zakładce strony firmowej, więc to trochę bez sensu. Blog powinien być poradnikiem, źródłem cennych, regularnie pojawiających się informacji dotyczących oferty firmy, nowości na rynku oraz tego, co dzieje się w branży. Pierwszy wpis może dotyczyć ogólnie branży, w jakiej firma działa.

Czy wszystkie teksty muszą być takie same?

Warto, aby wszystkie artykuły publikowane na blogu były pisane w jednym stylu, w jednej formie. Dzięki temu blog firmowy będzie spójny i czytelny. Można jednocześnie publikować na nim artykuły poradnikowe oraz informacyjne. Warto też, aby każdy artykuł był mniej więcej takiej samej długości, minimum 3000 znaków jeden. Pisząc treści na bloga, należy dążyć do maksymalnego wyczerpania tematu, by były wartościowe i przydatne. Ponadto poszczególne teksty muszą być opracowane pod kątem seo, aby blog nie tylko służył czytelnikom, ale też jednocześnie pozycjonował stronę firmową.

Prowadzenie bloga najlepiej zacząć po prostu od opublikowania artykułu, który od razu przykuje uwagę czytelników. Musi więc być merytoryczny i zarazem przydatny. Jeszcze na chwilę przed zamieszczeniem pierwszego tekstu warto przemyśleć całą działalność bloga, w jakim kierunku będzie podążał, co będzie miał na celu. To pomoże w wyborze zarówno pierwszego tematu, jak i tematów na kolejne artykuły, które będą publikowane w przyszłości.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl