Wartościowa treść to obecnie niezbędny element, gdy zależy nam na dobrze plasującej się w wyszukiwarkach stronie. Wpływa to znacznie na szerzenie oferty świadczonych przez nas usług oraz znajomość marki. Dla pozyskania takiego typu treści, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, powinniśmy skorzystać z usług specjalisty seo lub samodzielnie zająć się tworzenie contentu zoptymalizowanego pod skuteczne seo.

Czym jest tekst SEO?

Artykuły SEO tworzone są pod indywidualne wymagania klientów, ale ich celem jest lepsze pozycjonowanie google. Chodzi o to, by nasza storna czy tekst pojawiały się, jak najwyżej możliwie w wyszukiwarkach i przyciągały większy ruch na stronie (więcej kliknięć). Przygotowaniem tekstów pod skuteczne pozycjonowanie zajmują się najczęściej profesjonalni copywriterzy we współpracy z działem seo marketingu. Jednak tekst SEO nie zawsze oznacza wysokiej jakości treści, które przynosiłyby wartość dla potencjalnego czytelnika. Niejednokrotnie teksty SEO przypominają źle przetłumaczony tekst z języka obcego lub marnej jakości materiał-papkę. Wiele tekstów tworzonych jest, bowiem z nastawieniem tylko na pozycjonowanie strony google, a nie na jakość informacji i formatu dla użytkowników – błędnie.

Jaką wartość mają artykuły SEO?

Artykuły zamieszczane w sieci można podzielić w sposób bardzo ogólny na trzy rodzaje:

·         Materiały całkowicie niezależne – skupiają się na przekazaniu wartościowej treści;

Pierwsza grupa tekstów jest tworzona zwykle pod potrzeby niezależnych portali, które działają na zasadzie serwisów informacyjnych. Takim portalom zależy przede wszystkim na przekazaniu wartościowej wiedzy czytelnikom. Autorzy tekstów nie zwracają uwagi na słowa kluczowe. Te teksty, pozycjonowanie serwisu opierają raczej na zainteresowaniu użytkowników, niż na pozycjonowaniu stron seo.

·         Teksty SEO nastawione na wysoką jakość przekazywanej treści;

Teksty SEO charakteryzują się tym, że poza treścią wartościową dla czytelników, mają także wplecione słowa kluczowe. Takie teksty są ciekawe i zoptymalizowane pod skuteczne pozycjonowanie strony.

·         Artykuły SEO nastawione wyłącznie na pozycjonowanie stron www, zawierające bardzo dużo słów kluczowych przy niskiej jakości treści;

Ostatnia kategoria tekstów to tak zwane precle lub seo sieczka, czyli teksty, które są przepełnione słowami kluczowymi dla pozycjonowania stron w google. Jednak najczęściej nie mają wartości i nie są interesujące, ponieważ zbyt duża ilość słów kluczowych sprawia, że nie są naturalne oraz czytają się źle. Jednak niegdyś cechowały się mocnym pozycjonowaniem strony google, a obecnie takie seo papki często są ignorowane przez algorytmy google lub traktowane jako spam. Trzeba brać pod uwagę, że algorytm wartościujący google także ulega zmianom i staje się możliwie inteligentniejszy.

Czy każdy artykuł może stać się artykułem SEO?

W zasadzie tak, każdy artykuł można odpowiednio przygotować pod pozycjonowanie stron. Różnić się może jedynie poziomem skuteczności w tym działaniu. Jednak podstawowymi zasadami dla tworzenia artykułów pod pozycjonowanie stron google jest używanie formatowania oraz fraz kluczowych. W tym celu można korzystać z wyszukiwarek słów kluczowych lub z Google AdWords. Dzięki temu dopasujemy najlepiej do tematu artykułu popularne w sieci frazy, które zapewnią lepsze pozycjonowanie strony w google. Tekst SEO powinien także być podzielony na tytuł, lead i śródtytuły – najlepiej z użyciem automatycznego formatowania tytułów, jak w Wordpressie.